Nejčastější bloky a co si ujasnit
před navázáním spolupráce

V prvním díle jsme se podívali na to, kdo je to virtuální asistentka a co vám spolupráce s ní přinese. V tomto článku se zaměříme na myšlenky, které nám často brání navázat spolupráci a co je třeba si rozmyslet, než se začneme poohlížet po vhodné asistentce.

Jaké jsou nejčastější obavy a brzdy delegování práce na VA?

  • Důvěra. Jeden ze základních pilířů úspěšné spolupráce. Využijte při výběru své VA doporučení. Není lepší reference než od spokojeného klienta. Zeptejte se tedy ostatních podnikatelů nebo svých byznys friends, zda vám doporučí někoho konkrétního. Zadejte dotaz nebo poptávku v byznys skupinách na sociálních sítích nebo koukněte na různé podnikatelské, profesní nebo specializované katalogy a vyhledávače. Projděte si reference na danou VA.
  • Vykradení know-how. Proberte se svou budoucí VA své strachy a bloky. Uleví se vám a určitě najdete společné řešení. Pokud to nepomůže, zkuste popřemýšlet o konzultaci s koučem nebo terapeutem. Společně určitě najdete jádro toho, kde je zakopaný pes. Je také možné sepsat s asistentkou tzv. smlouvu o mlčenlivosti neboli NDA.
  • Nikdo to neudělá lépe než já. Chápu vaše obavy. Toto je asi jeden z nejtěžších bloků. Vyplatí se na něm ale zapracovat. Třeba i s pomocí terapeuta nebo kouče. Tato investice se vám mnohonásobně vrátí. Navíc tím zvládnete dvě mouchy jednou ranou, neboť budete mít sama lepší pocit a důvěru v to, že nechat si pomoc a nebýt na vše sama je v pořádku. Při navázání spolupráce začněte jednou malou věcí, která vám aktuálně nejvíc hoří a otestujte si danou spolupráci. Poté teprve předávejte další činnosti, které vám ulehčí a pomohou. Vše je o vzájemné komunikaci, která je hlavním pilířem úspěšné spolupráce.
  • Předání práce zabere víc času, než když si to udělám sama. Na začátku spolupráce chvíli potrvá, než se na sebe vzájemně naladíte, předáte si úkoly, najdete nejvhodnější způsob předávání práce a nastavíte vše potřebné. Ale berte to jako investici, která se vám mnohonásobně vrátí. Získáte tím pravou ruku, na kterou se můžete kdykoliv spolehnout. Ulehčí vám od části práce a vy se díky tomu můžete věnovat jen tomu, co vás baví a kde jste ve flow.

Jste ready a chcete se vrhnout do hledání vhodné kandidátky? Než začnete, promyslete si ještě pár věcí.

  • Co přesně potřebujete? Napište si všechny úkoly, se kterými potřebujete pomoci. Začněte od toho, co vám nejvíc hoří. Potřebujete naplánovat příspěvky na sociální sítě? Vložit články na blog? Připravit prodejní stránku na webu? Začít s pravidelnou rozesílkou newsletteru? Podle toho potom vybírejte svou VA. Pokud se jedná např. o technické záležitosti, asistentka, která se specializuje na administrativu a účetní záležitosti, by vám moc nepomohla.
  • Jaký druh spolupráce upřednostňujete? Máte raději dlouhodobé spolupráce a chcete parťáka do svého týmu? Nebo se jedná jen o krátkodobou pomoc nebo jednorázové vyřešení úkolu? Vybírejte pečlivě a nebojte se sjednat si více poznávacích hovorů. Pokud to nevyjde hned napoprvé, nevěšte hlavu a hledejte dál.
  • Kde hledat a na co se zaměřit? Svou ideální VA můžete hledat na sociálních sítích, v různých vyhledávačích, katalozích nebo se podívat na nabídku agentur. Nezapomeňte na reference a doporučení. Podle bodů výše se zaměřte na to, jaké služby daná VA nabízí, jakou upřednostňuje spolupráci, jak na vás působí a jaké má znalosti.
  • Kolik jste ochotná do spolupráce investovat? Promyslete i finanční stránku spolupráce. Hodinové sazby se různě liší podle zkušeností dané VA a její specializace.

VA vám ušetří nemálo času. Vy se mezitím s klidem na duši věnujte rozvoji svého podnikání nebo sobě.

Ve třetím díle série Delegování na VA se podíváme na to, jak navázat spolupráci.

Sdílet na FacebookuNejčastější bloky a co si ujasnit před navázáním spolupráce s VA
Sdílet na LinkedInNejčastější bloky a co si ujasnit před navázáním spolupráce s VA

Andrea Vaňková

Image

Jsem online podpora podnikatelů
v oblastech správy e-mailingu, webu
a technického propojení s prodejními systémy. Věnuji se také sociálním sítím, přípravě grafice v Canvě a recyklaci obsahu. Pomáhám podnikatelům nejen
s technickými výzvami online byznysu.

O autorce

Mohlo by vás zajímat...

Jak na živý networking 5 tipů pro nováčky

Při konzultacích často slýchávám, že si ženy nevěří a nejsou si jisté, jak se ve veřejném prostoru prezentovat…

Jaké činnosti můžete delegovat na virtuální asistentku?

Vybírejte si VA především podle toho, s jakými činnostmi potřebujete pomoci, případně na co se specializuje…

Jak navázat spolupráci s virtuální asistentkou

Jak začít s delegováním? Zavolejte si, proberte podmínky spolupráce a prozkoumejte, zda si sednete jako lidi…

Nejčastější bloky a co si ujasnit před navázáním spolupráce s VA

Myšlenky, které nám často brání navázat spolupráci a co je třeba si rozmyslet, než si vybereme tu správnou VA…

Kdo je to virtuální asistentka a co vám spolupráce s ní přinese?

Kdo se skrývá za zkratkou VA? Podnikatelka, rovnocenná partnerka a zároveň vaše online pomoc a podpora…

Začátky podnikání

Jít do podnikání, nebo zůstat „v jistotě“ zaměstnání? A co když náš koníček už dávno přerostl domácí šuplíky?…

Z nájmu do vlastního 2.

V rámci projektu ukazujeme lidem cesty, jak pracovat s financemi tak, aby se k vlastnímu bydlení dostali co nejdříve…

Z nájmu do vlastního

V rámci projektu ukazujeme lidem cesty, jak pracovat s financemi tak, aby se k vlastnímu bydlení dostali co nejdříve…

Rozmotej investiční myšlenky

Vysoká míra inflace nás tlačí do více rizikových investic, proto je potřeba toto riziko velmi dobře rozložit.…

Čas na reálné hodnoty

Vysoká míra inflace nás tlačí do více rizikových investic, proto je potřeba toto riziko velmi dobře rozložit.…

Prodej jako Mission Impossible? Vezměte si na pomoc komunikační typologii

Prodáváte své služby, komunikujete, propagujete, píšete příspěvky, točíte videa… a prodeje nic moc…

Jak získat větší sebedůvěru a nebát se být vidět

Při konzultacích často slýchávám, že si ženy nevěří a nejsou si jisté, jak se ve veřejném prostoru prezentovat…

E-shopová přípravka 4. – Jak to rozjet správným směrem?

Už víte, co a kde prodávat. Víte i jak a komu? Jsou to ženy nebo muži? S čím jim váš…

E-shopová přípravka 3. – Zboží, zboží, to je, oč tu běží

Svoje zboží musíte milovat. Musíte k němu mít vztah, musí vás těšit – čím více, tím lépe se vám bude…

E-shopová přípravka 2. – Jak vybrat e-shopové řešení?

Každý, kdo se rozhodne pro vlastní e-shop, stojí před rozhodnutím, jakou platformu zvolit…

E-shopová přípravka 1. – Jak poznáte, že je pro vás e-shop vhodné řešení?

Chcete začít podnikat v oboru, ktrý vás baví? Co všechno vám e-shop může přinést? A co je dobré zvážit předem?…

Jak si připravit svůj finanční plán?

Máte nějaký cíl či záměr a potřebujete pro něj vytvořit zdroje? Vyplatí se mít konkrétní finanční plán…

Jak na začátky podnikání

Sledovat trendy, marketing i mentory je fajn. Nechtějte však vše přesně přenést do svého podnikání…

Cena versus hodnota spolupráce

Čím více se snažíte ušetřit, tím dražší to pro vás nakonec může být. Funguje to i obráceně.…

Inflace a jak se jí bránit

Vysoká míra inflace nás tlačí do více rizikových investic, proto je potřeba toto riziko velmi dobře rozložit.…