Inspirativní konference

Image

Rostu se svým podnikáním

Smysluplné kroky od OSVČ k vlastní firmě

17.9.2025 

BRNO 

O projektu

Chcete posunout své podnikání z fáze OSVČ k úspěšně fungující firmě? Hledáte inspiraci, jak vybudovat dobrý tým, efektivně nastavit procesy a mít firemní cashflow pod kontrolou? Konference na téma „Od OSVČ k vlastní firmě" propojuje zkušené podnikatele, majitele firem a odborníky, kteří vám ukážou, jak na to.

Zjistíte, jak přejít od samostatného podnikání k vedení vlastní firmy, která prosperuje i bez vaší neustálé přítomnosti.

Poslechněte si příběhy lidí, kteří prošli stejnou cestou – od prvních zaměstnanců až po dnešní stabilní tým, dobře nastavené procesy a finanční zdraví firmy.

Kromě spousty inspirace z přednášek se potkáte s řečníky i v menších skupinách v rámci odpoledních workshopů. Díky tomu si z akce odnesete nejen teoretické poznatky, ale i konkrétní tipy a postřehy pro svůj vlastní byznys.

Jaká témata na vás čekají?

  • Nestůjte sami sobě v cestě - Transformace myšlení od zaměstnance k lídrovi
  • Funkční marketing – Jak získávat klienty a budovat dlouhodobé vztahy
  • Obchodník na míru - Naučte se prodat, ne jen sjednávat schůzky
  • Finanční řízení a cashflow – Klíč ke zdravé firmě bez propadů
  • Nastavení procesů a spolupráce – Jak si uvolnit ruce a konečně delegovat
  • Efektivní komunikace – Naučte se řešit dohody i konflikty jako profi vyjednávač

Zjistěte, jak na to

  • Podnikání, které neřídí váš život, ale vy řídíte je
  • Tým lidí, se kterými vás práce baví a kteří sdílejí vaši vizi
  • Logický a přehledný systém, který podpoří pružnou komunikaci a dotažené obchodní případy


Nechceme měnit vaše podnikání od základu.
Chceme vám ukázat způsoby, jak ho můžete opečovat, rozvíjet a ladit. Nechat růst to, co už funguje. A malé zádrhely proměnit ve funkční procesy.

Pro koho

Projekt a Konference Nové začátky oslovuje:

  • podnikatele, kteří chtějí aktivně tvořit své prostředí i život, budovat firmu s jasnou vizí a udržitelnými procesy
  • majitele firem, manažery a teamleadery, kteří chtějí vybudovat funkční a motivované týmy
  • všechny, kteří chtějí pracovat s respektem
    k sobě, ke svým klientům i svým lidem

Poslání a cíle

Tento ročník je zaměřen na praktická témata, která vám pomohou překonat klíčové výzvy
při přechodu od OSVČ k vlastní firmě.

Naučte se efektivně řídit tok firemních financí, vybudujte silný tým a nastavte fungující procesy pro dlouhodobý růst.

Postavíte-li svou budoucí firmu na pevném a stabilním základu, bude se vám snáze rozvíjet a zároveň udržovat zdravé pracovní prostředí, které podpoří dlouhodobý úspěch firmy i lidí.

Otevřít se změnám

Jasná komunikace, efektivní procesy a jasně definovaná zodpovědnost spolu s přehlednými kompetencemi - pro některé podnikatele přirozený vývoj, pro mnoho OSVČ stále výzva.

Přechod od samostatného podnikání k vedení firmy s týmem často brzdí nejasné procesy, nefungující delegování nebo chaotická komunikace.

Podívejme se společně na praktické tipy, které vám mohou otevřít cestu ke zdravé firmě.


Seznamte se s týmem

Myšlenka projektu Nové začátky se zrodila před pár lety v návaznosti na silné životní příběhy, kterými Maja provází svoje klienty z podnikatelské i firemní sféry.

Mnohá startovní políčka nesou punc předchozí bolavé zkušenosti, opakované chyby
a pády na dno, kterým by bylo možné se vyhnout, kdybychom tehdy věděli to, co víme dnes... Každý by si měl poctivě projít svou vlastní cestu. To ovšem nevylučuje možnost zvednout hlavu a porozhlédnout se kolem sebe pro inspiraci, radu či podporu.

Maja spolupracuje s jednotlivci, s podnikateli, malými firmami, které se vejdou do jedné kanceláře, i s velkými korporátními týmy. Bezmála 30 let zkušeností z oblasti marketingu a vedení projektů i lidí promítá do konzultační a mentorské činnosti, zaměřené na podnikatele (nejen) na startu. 

Projekt Nové začátky oslovuje všechny zaměstnavatele, majitele firem, podnikatele, ale také lidi, kteří právě stojí na křižovatce mezi prací a podnikáním a hledají inspiraci v reálných příbězích úspěšných podnikatelských projektů. 

„Fakt, že máte sílu jako medvěd neznamená, že se nemůžete inspirovat od mravence."

Image

MAJA BOURKOVÁ
hlava a srdce projektu Nové začátky
promo, partneři a podporovatelé projektu

Image

LENKA JÁNSKÁ
produkce a partneři cateringu

Image

MONI ON AIR ® 
PR a moderátorka konference

Image

VERONIKA HALUZOVÁ
šéfka techikálií

Image

EVČA VOTÁPKOVÁ
ambassador konference

Image

MONIKA KADLECOVÁ
ambassador

Image

MARKÉTA MRKVOVÁ
hlavní koordinátor konference

Image

ZUZANA SYSLOVÁ
koordinátor konference

Image

TEREZA POHOŘELICKÁ BARTOŠKOVÁ 
koordinátor konference


„Nikdo neumí pískat symfonii. K tomu je potřeba celý orchestr.“
H.E. Luccock


Řečníci, lektoři a inspirátoři

Image

MAJA BOURKOVÁ
od zaměstnance k lídrovi

Image

JIŘÍ BRÁZDA | iNexia
smysluplná péče o firmu i klienty

Image

TOMÁŠ BURDA | NegotiCON
vyjednávání a efektivní dohody

Image

KATEŘINA DRNOVSKÁ | Segurico
jak na úspěšný prodej

Image

LUCIE HABERLOVÁ
marketing, komunita a obchod

Image

VERONIKA HALUZOVÁ
delegujte chytře 

Image

ZUZANA CHABADOVÁ
cashflow vzniká v zákulisí

Image

MARCELA KOŠUTOVÁ | Účto máš 
cashflow vzniká v zákulisí

Image

ROMANA POKORNÁ
tělo v pohybu, hlava v pohodě

Image

PAVEL ŠUMPÍK | ALVENO
mezigenerační spolupráce

Program konference a workshopů

9:15 - 9:55

Registrace účastníků, coffebreak a příležitost pro neformální networking

10:00 - 10:10

Zahájení konference, představení témat dne, partnerů a konferenčního týmu

10:10 - 10:20
Asociace malých a středních podniků | Gabriela Hrbáčková, Member of the board of directors of AMSP CR
10:20 - 10:50

Nestůjte sami sobě v cestě aneb Od mindsetu zaměstnance k lídrovi | Maja Bourková

10:50 - 11:20
Zkušenosti s mezigenerační spoluprací | Pavel Šumpík, ALVENO s.r.o.
11:25 - 11:55
Nebojte se prodat - 5 tipů pro získávání nových zákazníků | Kateřina Drnovská, Segurico  s.r.o. 
12:00 - 13:15

Oběd / pauza / zóna pro neformální networking

13:20 - 13:50
Řešení dohod, průserů a konfliktů jako příležitost v podnikání | Tomáš Burda
13:55 - 14:25

Jak dělat marketing, který baví vás i vaše zákazníky | Lucie Haberlová

14:30 - 14:35
Pětiminutovka na protažení: tělo v pohybu, hlava v pohodě | Romana Pokorná
14:40 - 14:55

Pauza na přestávku, kávu a kyslík

15:00 - 15:30

Finanční řízení a cashflow – klíč ke zdravé firmě | Zuzana Chabadová a Marcela Košutová

15:35 - 16:05

Smysluplná péče o firmu i klienty | Jiří Brázda, iNexia, s.r.o.

16:10 - 16:25

Závěr konferenční části, shrnutí témat a poděkování


16:30 - 17:30
WORKSHOP Skryté příčiny (ne)úspěchu | LEGO - s Majou Bourkovou
16:30 - 17:30

WORKSHOP Marketing, který funguje - s Lucií Haberlovou

16:30 - 17:30

WORKSHOP Delegování jako cesta k růstu - s Veronikou Haluzovou

16:30 - 17:30

Otevřený stůl - možnost individuální konzultace s Tomášem Burdou

16:30 - 17:30

Otevřený stůl - možnost individuální konzultace se Zuzanou Chabadovou a Marcelou Košutovou

16:30 - 17:30

Otevřený stůl - možnost individuální konzultace s Jiřím Brázdou

16:30 - 17:30

Otevřený stůl - možnost individuální konzultace s Kateřinou Drnovskou


17:40 - 20:00
AFTER PARTY - mírně řízený prostor pro setkání s řečníky a partnery s Monikou Kadlecovou

„Když jste schopni se něco naučit, dokážete přijít i na to, jak.“
Terry Pratchett


Workshopy - témata a organizace dne

Jak budou workshopy probíhat?

V rámci organizačních změn zůstávají v programu konference 4 paralelně běžící workshopy, každý účastník se může zúčastnit jednoho předem vybraného tématu. Vybrané téma si volíte v rámci přihlášky na konferenci ve formuláři níže.

Témata workshopů

  1. Postavte si z Lega 3D model svých myšlenek a prozkoumejte, co vás aktuálně brzdí při budování vašeho byznysu | Maja Bourková
  2. Delegování jako cesta k podnikatelskému růstu | Veronika Haluzová
  3. Poznejte tajemství marketingu, který skutečně pracuje pro vás | Lucie Haberlová

After party 

Chcete využít konferenci nejen jako zdroj inspirace pro svou práci nebo podnikání, ale odnést si i nové kontakty a nápady
na nové spolupráce?

Udělejte si ve středu čas nejen
na přednášky, ale i na navazující volné setkání s dalšími účastníky, přednášejícími a partnery konference. 

Nemusíte se bát zde zůstat, i když jste
na podobné akci nikdy předtím nebyli.
Počítáme i s nesmělými "nováčky"
a rádi vám s navázáním kontaktu
pomůžeme.

Vstup je v rámci zakoupené vstupenky zdarma včetně občerstvení.

Image

Praktické informace

Kontakty

Potřebujete se na něco zeptat?

Obecné info k projektu
Maja Bourková
maja@bourkova.cz

Partneři konference
Lenka Jánská
konference@novezacatky.cz

Koordinace zákulisí
Maja Bourková
konference@novezacatky.cz

Kde to bude

Konference se koná v prostorách Impact Hub Brno na adrese Cyrilská 7, Brno.  602 00

Kudy na akci

Hlavní vstup do prostor je z ulice Čechyňská skrze velkou prosklenou recepci.

Kromě vlastní dopravy můžete využít brněnskou MHD:

  • ze zastávky Hlavní nádraží tramvaje č. 8, 9 a 10 (zastávka Vlhká, směr Juliánov nebo Líšeň)
  • ze zastávky Hlavní nádraží (smyčka u Grandu)  trolejbusy č. 31 a 33, (zastávka Vlhká, směr Slatina nebo Šlapanice)

Koordinátoři akce

Na konferenci se můžete kdykoli po dobu trvání programu obrátit na naše koordinátorky. Poznáte je podle visačky na krku a mohou vám poradit např.:

  • kdy vystupuje konkrétní řečník
  • jaké občerstvení a kde je k dispozici
  • jak funguje organizace workshopů
  • předat vaše dotazy či kontakty jednotlivým řečníkům

Občerstvení

Na konferenci pro vás bude připravena bufetová nabídka slaného i sladkého občerstvení.

Voda, káva a čaj bude k dispozici v průběhu celé akce.

Parking a ubytování

V rámci blízkého okolí je možnost využít parking v OC Vaňkovka.

Bližší informace o možnostech parkování v rámci prostor Impact Hubu najdete zde.

Pro ubytování doporučujeme osvědčené apartmány na Křenové poblíž Impact Hubu.

Tady postupně přibývají články k tématům přednášek a workshopů včetně praktických taháků a checklistů ke stažení.

Stáhněte si grafiku, kterou můžete sdílet na sociálních sítích a pozvěte své přátele, kolegy nebo obchodní partnery.


Ohlédnutí za minulým ročníkem

Co jsme si odnesli z loňských přednášek?

  • Konference Nové začátky 2024 mě mile překvapila svou autenticitou a praktickým zaměřením. I když jsem stihl pouze první den věnovaný firemním tématům, byly to skvělé inspirativní přednášky. Nejvíce mě zaujaly reálné příběhy, které zazněly – od praktických tipů na zdravé cashflow, přes moderní přístupy k vedení týmů až po téma, o kterém se moc nemluví – emoce ve firmě. Oceňuji, že všechny prezentace byly postavené na skutečných zkušenostech a nabízely konkrétní postupy aplikovatelné do praxe. Žádné teoretizování, ale příběhy lidí, kteří si tím vším prošli.

    Za Alveno jsme se rozhodli podpořit konferenci v roce 2025. Téma „Rostu se svým podnikáním" bude určitě další porce praktických inspirací a už se moc těším.
    Pavel Šumpík, Business Development Manager, ALVENO s.r.o. Docházkový a HR systém

  • Pokud jste vykročili na cestu od zaměstnance k podnikateli, berte to krok za krokem. Nesnažte se všechno urvat sami. Najděte si byznys parťáka, který má - na rozdíl od vás - od vašeho podnikání odstup a nadhled. Berte si kvalitní reference a nebojte se už od začátku delegovat. / Maja Bourková, Madla Čevelová, Lenka Jánská a Veronika Haluzová
  • Plánování se dá naučit, ať už máte jakoukoliv diagnózu. Nesnášíte plánování? Udělejte si z něj potěšení. Odměňte se za to, že jste si naplánovali další týden tak, jak skutečně potřebujete. S vědomím, že konečně stihnete a zvladnete vše, co je třeba. / Lucie Haberlová
  • Spolupráce s VA nemusí trvat deset a více let. Můžete jednoduše delegovat i dílčí věci nebo si nechat pomoct jednorázově, když chystáte větší projekt.
    Delegujte hlavně dřív, než budete úplně přetížení - i zde platí, že prevence je lepší než hašení požárů. / Karolína Osička a Klára Robková
  • Nelepte cenovku sami na sebe - neberte si osobně, když se některým lidem vaše cena nelíbí. Právě díky správně nastavené ceně můžete přitáhnout ty správné a odradit nechtěné klienty. / Madla Čevelová
  • Otevřená obousměrná komunikace s vedením se podílí na spokojenosti zaměstnanců cca 27 %. Více už tvoří jen odměna / uznání a dobrý pracovní kolektiv. / Ondřej Švrček, Munipolis
KONFERENCE 2024

Co bude, až to skončí...

Otevřené workshopy pro podnikatele i veřejnost

Pro začínající i pokročilé podnikatele připravujeme samostatné workshopy a otevřené diskuzní stoly. Chceme jasným a přehledným způsobem ukázat, 
jak se dá nastartovat podnikání bez naleštěného webu za stopade, bez vytuněného online kurzu s rozsáhlou členskou sekcí i bez deseti asistentek v zákulisí.
A s těmi, které jsou zkušení, ale aktuálně zaseknutí, se společně podíváme, kde to dře a jak naskočit zpátky do hry.

Pro veřejnost také chystáme workshopy a akce z různých oblastí - zdraví, vztahy, rodina, vonočasové aktivity i praktická témata pro zaměstnance.

CHCI INFORMACE K WORKSHOPŮM

Nové začátky jaro 2026

Na jaře 2026 nás čeká další várka praktických a inspirativních spíkrů a hostů - tématem jarní akce bude tentokrát Život, zdraví, rodina a vztahy.

Mimo jiné zde chceme otevřít téma nového začátku po překonání traumatu, restart po těžké nemoci, jak zvládnout (první) partnerskou krizi a další situace,
které nás v životě potkávají, aniž by nás na ně někdo předem připravil.

Máte-li zájem dostat první info k otevření předprodeje nebo se aktivně zapojit do tohoto programu, napište prosím na maja@bourkova.cz.

DEJTE MI VČAS VĚDĚT

Chcete se stát partnerem projektu?

Podpořte konferenci

Kvalitní příprava a bezchybná realizace vyžaduje spolehlivé parťáky
a také rozumný rozpočet.

Staňte se partnerem konference
a zapojte se do projektu Nové začátky.

Informace k partnerskému programu
vám rádi pošleme na e-mail.

Přidejte se k týmu

Poznáváte se v některé následující charakteristice?

  • spolehlivá dobrovolnice-hosteska
  • expert na koordinaci zákulisí
  • nadšený ambasador a šiřitel akce

Pojďte do toho s námi. Na podmínkách spolupráce se domluvíme osobně.

Navrhněte možnosti

Pečete úžasné koláčky?
Vyrábíte neodolatelné kanapky? 
Lisujete lahodné ovocné šťávy?
Jste mistrem reportážní fotografie?
Nějaké další nápady?

Spojte se s námi a napište svou představu,
jak se chcete zapojit.

CHCI SE STÁT PARTNEREM NEBO PODPOROVATELEM AKCE

Partneři, podporovatelé a média

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Vstupenky

Letošní registrace už je uzavřená. Těšíme se na vás v příštím roce.