Inspirativní konference

Image

Rostu se svým podnikáním

Smysluplné kroky od OSVČ k vlastní firmě

17.-18.9.2025 

BRNO 

O projektu

Chcete posunout své podnikání z fáze OSVČ k úspěšně fungující firmě? Hledáte inspiraci, jak vybudovat dobrý tým, efektivně nastavit procesy a mít firemní cashflow pod kontrolou? Konference na téma „Od OSVČ k vlastní firmě" propojuje zkušené podnikatele, majitele firem a odborníky, kteří vám ukážou, jak na to.

Zjistíte, jak přejít od samostatného podnikání k vedení vlastní firmy, která prosperuje i bez vaší neustálé přítomnosti. Poslechněte si příběhy lidí, kteří prošli stejnou cestou – od prvních zaměstnanců až po dnešní stabilní tým, dobře nastavené procesy a finanční zdraví firmy.

Jaká témata na vás čekají?

  • Mít svoje proč - Jasná vize jako spolehlivý kompas při budování firmy
  • Nestát sám sobě v cestě - Transformace myšlení od zaměstnance k lídrovi
  • Marketingová strategie – Jak získávat klienty a budovat dlouhodobé vztahy
  • Finanční řízení a cashflow – Klíč ke zdravé firmě
  • Nastavení procesů – Jak si uvolnit ruce a delegovat práci
  • Budování týmu a komunikace – Od prvního parťáka až po funkční kolektiv včetně umění vyjednávat
  • Sketchnoting - Jak si udělat pořádek v nápadech a posunout je dál 

Zjistěte, jak na to

✔️ Podnikání, které neřídí váš život, ale vy řídíte je
✔️ Tým lidí, se kterými vás práce baví a kteří sdílejí vaši vizi
✔️ Logický a přehledný systém, který podpoří pružnou komunikaci a dotažené obchodní případy

Přijďte načerpat praktické tipy a poslechnout si příběhy zkušených manažerů, lídrů a podnikatelů, jak rozvíjet svůj byznys zdravým a udržitelným způsobem, s respektem ke svým lidem, svým zákazníkům i k sobě samým.

Pro koho

Projekt a Konference Nové začátky oslovuje:

  • podnikatele, kteří chtějí aktivně tvořit své prostředí i život, budovat firmu s jasnou vizí a udržitelnými procesy
  • majitele firem, manažery a teamleadery, kteří chtějí vybudovat funkční a motivované týmy
  • všechny, kteří chtějí pracovat s respektem
    k sobě, ke svým klientům i svým lidem

Poslání a cíle

Tento ročník je zaměřen na praktická témata, která vám pomohou překonat klíčové výzvy
při přechodu od OSVČ k vlastní firmě.

Naučte se efektivně řídit tok firemních financí, vybudujte silný tým a nastavte fungující procesy pro dlouhodobý růst.

Postavíte-li svou budoucí firmu na pevném a stabilním základu, bude se vám snáze rozvíjet a zároveň udržovat zdravé pracovní prostředí, které podpoří dlouhodobý úspěch firmy i lidí.

Otevřít se změnám

Jasná komunikace, efektivní procesy a jasně definovaná zodpovědnost spolu s přehlednými kompetencemi - pro některé podnikatele přirozený vývoj, pro mnoho OSVČ stále výzva.

Přechod od samostatného podnikání k vedení firmy s týmem často brzdí nejasné procesy, nefungující delegování nebo chaotická komunikace.

Podívejme se společně na praktické tipy, které vám mohou otevřít cestu ke zdravé firmě.


Seznamte se s týmem

Myšlenka projektu Nové začátky se zrodila před pár lety v návaznosti na silné životní příběhy, kterými Maja provází svoje klienty z podnikatelské i firemní sféry.

Mnohá startovní políčka nesou punc předchozí bolavé zkušenosti, opakované chyby
a pády na dno, kterým by bylo možné se vyhnout, kdybychom tehdy věděli to, co víme dnes... Každý by si měl poctivě projít svou vlastní cestu. To ovšem nevylučuje možnost zvednout hlavu a porozhlédnout se kolem sebe pro inspiraci, radu či podporu.

Maja spolupracuje s jednotlivci, s podnikateli, malými firmami, které se vejdou do jedné kanceláře, i s velkými korporátními týmy. Bezmála 30 let zkušeností z oblasti marketingu a vedení projektů i lidí promítá do konzultační a mentorské činnosti, zaměřené na podnikatele (nejen) na startu. 

Projekt Nové začátky oslovuje všechny zaměstnavatele, majitele firem, podnikatele, ale také lidi, kteří právě stojí na křižovatce mezi prací a podnikáním a hledají inspiraci v reálných příbězích úspěšných podnikatelských projektů. 

„Fakt, že máte sílu jako medvěd neznamená, že se nemůžete inspirovat od mravence."

Image

MAJA BOURKOVÁ
autorka a organizátorka projektu Nové začátky

Image

LENKA JÁNSKÁ
produkce a partneři

Image

MONI ON AIR ® 
PR a moderátorka konference

Image

VERONIKA HALUZOVÁ
šéfka backgroundu

Image

EVČA VOTÁPKOVÁ
ambassador konference

Image

MARKÉTA MRKVOVÁ
koordinátor konference

Image

ZUZANA SYSLOVÁ
koordinátor konference

Image

TEREZA POHOŘELICKÁ BARTOŠKOVÁ 
koordinátor konference

Image

LUCIE KONEČNÁ
koordinátor konference

Image

JIŽ BRZY...
fotograf konference

Image

JIŽ BRZY...
videa a reels


„Nikdo neumí pískat symfonii. K tomu je potřeba celý orchestr.“
H.E. Luccock


Řečníci a inspirátoři

Image

MAJA BOURKOVÁ
od zaměstnance k lídrovi

Image

JIŘÍ BRÁZDA
smysluplná péče o firmu i klienty

Image

TOMÁŠ BURDA
vyjednávání a férová komunikace

Image

LUCIE HABERLOVÁ
marketing, komunita a obchod

Image

LENKA JÁNSKÁ
vize jako firemní kompas

Image

ROMANA POKORNÁ
tělo v pohybu, hlava v pohodě

Image

ZDENKA TOMAIDESOVÁ
sketchnoting - od nápadu k realizaci

Image

ZDE BUDE SKVĚLÝ ŘEČNÍK
zdravé firemní cashflow

Program konference a workshopů

PŘEDNÁŠKY STŘEDA 17.9.2025

STŘEDA 17.9.2025     Od OSVČ k vlastní prosperující firmě

9:15 - 9:55
Registrace účastníků, coffebreak a příležitost pro neformální networking
10:00 - 10:15
Zahájení konference, představení témat dne, partnerů a konferenčního týmu
10:15 - 10:45
Vize jako spolehlivý kompas při budování firmy | Lenka Jánská
10:50 - 11:20

Nestůjte sami sobě v cestě aneb Od zaměstnance k lídrovi | Maja Bourková

11:25 - 11:55
Proměňte nápady v realitu: Vizualizace jako nástroj podnikání | Zdenka Tomaidesová, EDUX s.r.o.
12:00 - 13:15
Oběd / pauza / zóna pro neformální networking
13:20 - 13:50
Řešení dohod, průserů a konfliktů jako příležitost v podnikání | Tomáš Burda
13:55 - 14:25

Jak dělat marketing, který baví vás i vaše zákazníky | Lucie Haberlová

14:30 - 14:35
Pětiminutovka na protažení: tělo v pohybu, hlava v pohodě | Romana Pokorná
14:40 - 14:55
Pauza na přestávku, kávu a kyslík
15:00 - 15:30

Finanční řízení a cashflow – klíč ke zdravé firmě | ...

15:35 - 16:05

Smysluplná péče o firmu i klienty | Jiří Brázda, iNexia, s.r.o.

16:10 - 16:25

Závěr konferenčního dne, shrnutí témat a poděkování


16:30 - 17:30

Otevřený stůl - možnost individuální konzultace s Tomášem Burdou

16:30 - 17:30

Otevřený stůl - možnost individuální konzultace s ...expertem na firemní cashflow

17:40 - 20:00
AFTERPÁRTY - mírně řízený prostor pro setkání s řečníky a partnery

ČTVRTEK 19.9.2025     Proměňte teorii v praktické řešení svých podnikatelských otazníků

Workshopy s řečníky se opakují po celý den, aby se všichni účastníci postupně vystřídali u všech témat. Témata a organizaci jednotlivých stolů najdete ZDE.

9:15 - 9:55
Registrace účastníků, coffebreak a příležitost pro neformální networking
10:00 - 10:15

Zahájení programu, představení témat dne, partnerů a konferenčního týmu

10:20 - 11:20

WORKSHOPY 

11:30 - 12:30

WORKSHOPY 

12:35 - 13:45

Oběd / pauza / zóna pro neformální networking | VIP oběd + mentoring

13:55 - 14:55

WORKSHOPY 

15:05 - 16:05

WORKSHOPY 

16:15 - 16:30

Pauza na přestávku, kávu a kyslík

16:40 - 17:40

WORKSHOPY 

17:50 - 18:05

Závěr workshopového dne, shrnutí témat a poděkování


„Když jste schopni se něco naučit, dokážete přijít i na to, jak.“
Terry Pratchett


Vstupenky

Na přednáškovou část konference navazují druhý den workshopy a otevřené stoly, které povedou přednášející z prvního dne. Výjimkou jsou témata Firemní cashflow a Vyjednávání, která dostanou prostor už první den po skončení přednášek (předpokládáme, že v těchto případech oceníte možnost individuálního dotazu).

Máme pro vás připravený balíček na celou konferenci i samostatné vstupenky na jednotlivé dny (byla by ovšem škoda ochudit se o cenné informace
z přednášek nebo přijít o možnost konkrétních odpovědí na workshopech).

Podrobné informace o tématech a organizaci míst na jednotlivých workshopech najdete ZDE.

CENY VSTUPENEK A BALÍČKŮ 

Zvýhodněný předprodej do 30.6.2025
  • vstupenka na 1 den - 1 900 Kč / od 1.7.2025 2 650 Kč
  • vstupenka 1+1 na 1 den - 2 800 Kč / od 1.7.2025 3 800 Kč
  • vstupenka 17.-18.9.2025 - 2 800 Kč / od 1.7.2025 3 800 Kč
  • vstupenka 1+1 / oba dny - 5 600 Kč / od 1.7.2025 7 600 Kč
KOUPIT VSTUPENKU

Varianty vstupenek

Poskládejte si svůj konferenční balíček podle chuti a načerpejte praktické informace a inspiraci v kompletním balení včetně workshopů a otevřených stolů s přednášejícími.

Využít můžete i vstupenky na jednotlivé dny podle formátů, které vás zajímají.
A když půjdete ve dvou, příjemně ušetříte na vstupném.

Varianty pro firmy

Berete s sebou kolegy, kamarády, obchodní partnery?
Vyberte si z nabízených možností nebo nám napište o vlastní balíček.

Chcete být partnerem konference? Napište nám na konference@novezacatky.cz.


Workshopy - témata a organizace dne

Jak budou workshopy probíhat?

Aby si každý z vás užil všechna témata a workshopy probíhaly plynule, připravili jsme jednoduchý rotační systém.

  • Po příchodu na akci dostanete u registrace barevně označený rozpis s vaší skupinou.
  • Každá skupina začne na jiném stanovišti a každou hodinu se posune dál.
  • Nemusíte se nikam zapisovat předem – místo vám automaticky přidělíme, takže se nemusíte bát, že byste o něco přišli.
  • Po celém dni budete mít za sebou všech 5 workshopů, každý s jiným lektorem.

Témata workshopů

  1. Vytvořte si vizi a začněte ji používat jako spolehlivý kompas při budování firmy | Lenka Jánská
  2. Postavte si z Lega 3D model svých myšlenek a prozkoumejte, co vás aktuálně brzdí při budování vašeho byznysu | Maja Bourková
  3. Naučte se používat sketchnoting a posuňte se od nápadu k realizaci | Zdenka Tomaidesová, EDUX s.r.o.
  4. Poznejte tajemství marketingu, který skutečně pracuje pro vás | Lucie Haberlová
  5. Zjistěte, proč se vyplatí pečovat o dlouholeté spolupracovníky stejně jako o stávající klienty | Jiří Brázda, iNexia, s.r.o.

Afterpárty 17.9.2025

Chcete využít konferenci nejen jako zdroj inspirace pro svou práci nebo podnikání, ale odnést si i nové kontakty a nápady
na nové spolupráce?

Udělejte si ve středu čas nejen
na přednášky, ale i na navazující volné setkání s dalšími účastníky, přednášejícími a partnery konference. 

Nemusíte se bát zde zůstat, i když jste
na podobné akci nikdy předtím nebyli.
Počítáme i s nesmělými "nováčky"
a rádi vám s navázáním kontaktu
pomůžeme.

Vstup je v rámci zakoupené vstupenky zdarma.

Image

Praktické informace

Kontakty

Potřebujete se na něco zeptat?

Obecné info k projektu
Maja Bourková
maja@bourkova.cz

Partneři konference
Lenka Jánská
konference@novezacatky.cz

Koordinace zákulisí
Maja Bourková
konference@novezacatky.cz

Kde to bude

Konference se koná v prostorách Impact Hub Brno na adrese Cyrilská 7, Brno.  602 00

Kudy na akci

Hlavní vstup do prostor je z ulice Čechyňská skrze velkou prosklenou recepci.

Kromě vlastní dopravy můžete využít brněnskou MHD:

  • ze zastávky Hlavní nádraží tramvaje č. 8, 9 a 10 (zastávka Vlhká, směr Juliánov nebo Líšeň)
  • ze zastávky Hlavní nádraží (smyčka u Grandu)  trolejbusy č. 31 a 33, (zastávka Vlhká, směr Slatina nebo Šlapanice)

Koordinátoři akce

Na konferenci se můžete kdykoli po dobu trvání programu obrátit na naše koordinátorky. Poznáte je podle visačky na krku a mohou vám poradit např.:

  • kdy vystupuje konkrétní řečník
  • jaké občerstvení a kde je k dispozici
  • jak funguje organizace workshopů
  • předat vaše dotazy či kontakty jednotlivým řečníkům

Občerstvení

Na konferenci pro vás bude připravena bufetová nabídka slaného i sladkého občerstvení.

Voda, káva a čaj bude k dispozici v průběhu celé akce.

Parking a ubytování

V rámci blízkého okolí je možnost využít parking v OC Vaňkovka.

Bližší informace o možnostech parkování v rámci prostor Impact Hubu najdete zde.


Ohlédnutí za minulým ročníkem

Co jsme si odnesli z loňských přednášek?

  • Pokud jste vykročili na cestu od zaměstnance k podnikateli, berte to krok za krokem. Nesnažte se všechno urvat sami. Najděte si byznys parťáka, který má - na rozdíl od vás - od vašeho podnikání odstup a nadhled. Berte si kvalitní reference a nebojte se už od začátku delegovat. / Maja Bourková, Madla Čevelová, Lenka Jánská a Veronika Haluzová

  • Plánování se dá naučit, ať už máte jakoukoliv diagnózu. Nesnášíte plánování? Udělejte si z něj potěšení. Odměňte se za to, že jste si naplánovali další týden tak, jak skutečně potřebujete. S vědomím, že konečně stihnete a zvladnete vše, co je třeba. / Lucie Haberlová

  • Spolupráce s VA nemusí trvat deset a více let. Můžete jednoduše delegovat i dílčí věci nebo si nechat pomoct jednorázově, když chystáte větší projekt.
    Delegujte hlavně dřív, než budete úplně přetížení - i zde platí, že prevence je lepší než hašení požárů. / Karolína Osička a Klára Robková

  • Nelepte cenovku sami na sebe - neberte si osobně, když se některým lidem vaše cena nelíbí. Právě díky správně nastavené ceně můžete přitáhnout ty správné a odradit nechtěné klienty. / Madla Čevelová

  • Otevřená obousměrná komunikace s vedením se podílí na spokojenosti zaměstnanců cca 27 %. Více už tvoří jen odměna / uznání a dobrý pracovní kolektiv. / Ondřej Švrček, Munipolis
KONFERENCE 2024

Co bude, až to skončí...

Workshopy pro podnikatele i veřejnost

Pro začínající i pokročilé podnikatele připravujeme samostatné workshopy a otevřené diskuzní stoly. Chceme jasným a přehledným způsobem ukázat, 
jak se dá nastartovat podnikání bez naleštěného webu za stopade, bez vytuněného online kurzu s rozsáhlou členskou sekcí i bez deseti asistentek v zákulisí.
A s těmi, které jsou zkušení, ale aktuálně zaseknutí, se společně podíváme, kde to dře a jak naskočit zpátky do hry.

Pro veřejnost také chystáme workshopy a akce z různých oblastí - zdraví, vztahy, rodina, vonočasové aktivity i praktická témata pro zaměstnance.

CHCI INFORMACE K WORKSHOPŮM

Nové začátky jaro 2026

Na jaře 2026 nás čeká další várka praktických a inspirativních spíkrů a hostů - tématem jarní akce bude tentokrát Život, zdraví, rodina a vztahy.

Mimo jiné zde chceme otevřít téma nového začátku po překonání traumatu, restart po těžké nemoci, jak zvládnout (první) partnerskou krizi a další situace,
které nás v životě potkávají, aniž by nás na ně někdo předem připravil.

Máte-li zájem dostat první info k otevření předprodeje nebo se aktivně zapojit do tohoto programu, napište prosím na maja@bourkova.cz.

DEJTE MI VČAS VĚDĚT

Chcete se stát partnerem projektu?

Podpořte konferenci

Kvalitní příprava a bezchybná realizace vyžaduje spolehlivé parťáky
a také rozumný rozpočet.

Staňte se partnerem konference
a zapojte se do projektu Nové začátky.

Informace k partnerskému programu
vám rádi pošleme na e-mail.

Přidejte se k týmu

Poznáváte se v některé následující charakteristice?

  • spolehlivá dobrovolnice-hosteska
  • expert na koordinaci zákulisí
  • nadšený ambasador a šiřitel akce

Pojďte do toho s námi. Na podmínkách spolupráce se domluvíme osobně.

Navrhněte možnosti

Pečete úžasné koláčky?
Vyrábíte neodolatelné kanapky? 
Lisujete lahodné ovocné šťávy?
Jste mistrem reportážní fotografie?
Nějaké další nápady?

Spojte se s námi a napište svou představu,
jak se chcete zapojit.

CHCI SE STÁT PARTNEREM NEBO PODPOROVATELEM AKCE

Partneři, podporovatelé a média

Image
Image
Image
Image
Image

Vstupenky