Inspirativní konference

Rostu se svým podnikáním
Smysluplné kroky od OSVČ k vlastní firmě
17.9.2025
BRNO
O projektu
Chcete posunout své podnikání z fáze OSVČ k úspěšně fungující firmě? Hledáte inspiraci, jak vybudovat dobrý tým, efektivně nastavit procesy a mít firemní cashflow pod kontrolou? Konference na téma „Od OSVČ k vlastní firmě" propojuje zkušené podnikatele, majitele firem a odborníky, kteří vám ukážou, jak na to.
Zjistíte, jak přejít od samostatného podnikání k vedení vlastní firmy, která prosperuje i bez vaší neustálé přítomnosti.
Poslechněte si příběhy lidí, kteří prošli stejnou cestou – od prvních zaměstnanců až po dnešní stabilní tým, dobře nastavené procesy a finanční zdraví firmy.
Kromě spousty inspirace z přednášek se potkáte s řečníky i v menších skupinách v rámci odpoledních workshopů. Díky tomu si z akce odnesete nejen teoretické poznatky, ale i konkrétní tipy a postřehy pro svůj vlastní byznys.
Jaká témata na vás čekají?
- Nestůjte sami sobě v cestě - Transformace myšlení od zaměstnance k lídrovi
- Funkční marketing – Jak získávat klienty a budovat dlouhodobé vztahy
- Obchodník na míru - Naučte se prodat, ne jen sjednávat schůzky
- Finanční řízení a cashflow – Klíč ke zdravé firmě bez propadů
- Nastavení procesů a spolupráce – Jak si uvolnit ruce a konečně delegovat
- Efektivní komunikace – Naučte se řešit dohody i konflikty jako profi vyjednávač
Zjistěte, jak na to
- Podnikání, které neřídí váš život, ale vy řídíte je
- Tým lidí, se kterými vás práce baví a kteří sdílejí vaši vizi
- Logický a přehledný systém, který podpoří pružnou komunikaci a dotažené obchodní případy
Nechceme měnit vaše podnikání od základu. Chceme vám ukázat způsoby, jak ho můžete opečovat, rozvíjet a ladit. Nechat růst to, co už funguje. A malé zádrhely proměnit ve funkční procesy.
Pro koho
Projekt a Konference Nové začátky oslovuje:
- podnikatele, kteří chtějí aktivně tvořit své prostředí i život, budovat firmu s jasnou vizí a udržitelnými procesy
- majitele firem, manažery a teamleadery, kteří chtějí vybudovat funkční a motivované týmy
- všechny, kteří chtějí pracovat s respektem
k sobě, ke svým klientům i svým lidem
Poslání a cíle
Tento ročník je zaměřen na praktická témata, která vám pomohou překonat klíčové výzvy
při přechodu od OSVČ k vlastní firmě.
Naučte se efektivně řídit tok firemních financí, vybudujte silný tým a nastavte fungující procesy pro dlouhodobý růst.
Postavíte-li svou budoucí firmu na pevném a stabilním základu, bude se vám snáze rozvíjet a zároveň udržovat zdravé pracovní prostředí, které podpoří dlouhodobý úspěch firmy i lidí.
Otevřít se změnám
Jasná komunikace, efektivní procesy a jasně definovaná zodpovědnost spolu s přehlednými kompetencemi - pro některé podnikatele přirozený vývoj, pro mnoho OSVČ stále výzva.
Přechod od samostatného podnikání k vedení firmy s týmem často brzdí nejasné procesy, nefungující delegování nebo chaotická komunikace.
Podívejme se společně na praktické tipy, které vám mohou otevřít cestu ke zdravé firmě.
Seznamte se s týmem
Myšlenka projektu Nové začátky se zrodila před pár lety v návaznosti na silné životní příběhy, kterými Maja provází svoje klienty z podnikatelské i firemní sféry.
Mnohá startovní políčka nesou punc předchozí bolavé zkušenosti, opakované chyby
a pády na dno, kterým by bylo možné se vyhnout, kdybychom tehdy věděli to, co víme dnes... Každý by si měl poctivě projít svou vlastní cestu. To ovšem nevylučuje možnost zvednout hlavu a porozhlédnout se kolem sebe pro inspiraci, radu či podporu.
Maja spolupracuje s jednotlivci, s podnikateli, malými firmami, které se vejdou do jedné kanceláře, i s velkými korporátními týmy. Bezmála 30 let zkušeností z oblasti marketingu a vedení projektů i lidí promítá do konzultační a mentorské činnosti, zaměřené na podnikatele (nejen) na startu.
Projekt Nové začátky oslovuje všechny zaměstnavatele, majitele firem, podnikatele, ale také lidi, kteří právě stojí na křižovatce mezi prací a podnikáním a hledají inspiraci v reálných příbězích úspěšných podnikatelských projektů.
„Fakt, že máte sílu jako medvěd neznamená, že se nemůžete inspirovat od mravence."
„Nikdo neumí pískat symfonii. K tomu je potřeba celý orchestr.“
H.E. Luccock
Řečníci, lektoři a inspirátoři
Program konference a workshopů
9:15 - 9:55
Registrace účastníků, coffebreak a příležitost pro neformální networking
10:00 - 10:10
Zahájení konference, představení témat dne, partnerů a konferenčního týmu
10:10 - 10:20
10:20 - 10:50
Nestůjte sami sobě v cestě aneb Od mindsetu zaměstnance k lídrovi | Maja Bourková
10:50 - 11:20
11:25 - 11:55
12:00 - 13:15
Oběd / pauza / zóna pro neformální networking
13:20 - 13:50
13:55 - 14:25
Jak dělat marketing, který baví vás i vaše zákazníky | Lucie Haberlová
14:30 - 14:35
14:40 - 14:55
Pauza na přestávku, kávu a kyslík
15:00 - 15:30
Finanční řízení a cashflow – klíč ke zdravé firmě | Zuzana Chabadová a Marcela Košutová
15:35 - 16:05
Smysluplná péče o firmu i klienty | Jiří Brázda, iNexia, s.r.o.
16:10 - 16:25
Závěr konferenční části, shrnutí témat a poděkování
16:30 - 17:30
16:30 - 17:30
WORKSHOP Marketing, který funguje - s Lucií Haberlovou
16:30 - 17:30
WORKSHOP Delegování jako cesta k růstu - s Veronikou Haluzovou
16:30 - 17:30
Otevřený stůl - možnost individuální konzultace s Tomášem Burdou
16:30 - 17:30
Otevřený stůl - možnost individuální konzultace se Zuzanou Chabadovou a Marcelou Košutovou
16:30 - 17:30
Otevřený stůl - možnost individuální konzultace s Jiřím Brázdou
16:30 - 17:30
Otevřený stůl - možnost individuální konzultace s Kateřinou Drnovskou
17:40 - 20:00
„Když jste schopni se něco naučit, dokážete přijít i na to, jak.“
Terry Pratchett
Workshopy - témata a organizace dne
Jak budou workshopy probíhat?
V rámci organizačních změn zůstávají v programu konference 4 paralelně běžící workshopy, každý účastník se může zúčastnit jednoho předem vybraného tématu. Vybrané téma si volíte v rámci přihlášky na konferenci ve formuláři níže.
Témata workshopů
- Postavte si z Lega 3D model svých myšlenek a prozkoumejte, co vás aktuálně brzdí při budování vašeho byznysu | Maja Bourková
- Delegování jako cesta k podnikatelskému růstu | Veronika Haluzová
- Poznejte tajemství marketingu, který skutečně pracuje pro vás | Lucie Haberlová
After party
Chcete využít konferenci nejen jako zdroj inspirace pro svou práci nebo podnikání, ale odnést si i nové kontakty a nápady
na nové spolupráce?
Udělejte si ve středu čas nejen
na přednášky, ale i na navazující volné setkání s dalšími účastníky, přednášejícími a partnery konference.
Nemusíte se bát zde zůstat, i když jste
na podobné akci nikdy předtím nebyli.
Počítáme i s nesmělými "nováčky"
a rádi vám s navázáním kontaktu
pomůžeme.
Vstup je v rámci zakoupené vstupenky zdarma včetně občerstvení.

Praktické informace
Kontakty
Potřebujete se na něco zeptat?
Obecné info k projektu
Maja Bourková
maja@bourkova.cz
Partneři konference
Lenka Jánská
konference@novezacatky.cz
Koordinace zákulisí
Maja Bourková
konference@novezacatky.cz
Kde to bude
Kudy na akci
Hlavní vstup do prostor je z ulice Čechyňská skrze velkou prosklenou recepci.
Kromě vlastní dopravy můžete využít brněnskou MHD:
- ze zastávky Hlavní nádraží tramvaje č. 8, 9 a 10 (zastávka Vlhká, směr Juliánov nebo Líšeň)
- ze zastávky Hlavní nádraží (smyčka u Grandu) trolejbusy č. 31 a 33, (zastávka Vlhká, směr Slatina nebo Šlapanice)
Koordinátoři akce
Na konferenci se můžete kdykoli po dobu trvání programu obrátit na naše koordinátorky. Poznáte je podle visačky na krku a mohou vám poradit např.:
- kdy vystupuje konkrétní řečník
- jaké občerstvení a kde je k dispozici
- jak funguje organizace workshopů
- předat vaše dotazy či kontakty jednotlivým řečníkům
Občerstvení
Na konferenci pro vás bude připravena bufetová nabídka slaného i sladkého občerstvení.
Voda, káva a čaj bude k dispozici v průběhu celé akce.
Tady postupně přibývají články k tématům přednášek a workshopů včetně praktických taháků a checklistů ke stažení.
Stáhněte si grafiku, kterou můžete sdílet na sociálních sítích a pozvěte své přátele, kolegy nebo obchodní partnery.
Ohlédnutí za minulým ročníkem
Co jsme si odnesli z loňských přednášek?
-
Konference Nové začátky 2024 mě mile překvapila svou autenticitou a praktickým zaměřením. I když jsem stihl pouze první den věnovaný firemním tématům, byly to skvělé inspirativní přednášky. Nejvíce mě zaujaly reálné příběhy, které zazněly – od praktických tipů na zdravé cashflow, přes moderní přístupy k vedení týmů až po téma, o kterém se moc nemluví – emoce ve firmě. Oceňuji, že všechny prezentace byly postavené na skutečných zkušenostech a nabízely konkrétní postupy aplikovatelné do praxe. Žádné teoretizování, ale příběhy lidí, kteří si tím vším prošli.
Za Alveno jsme se rozhodli podpořit konferenci v roce 2025. Téma „Rostu se svým podnikáním" bude určitě další porce praktických inspirací a už se moc těším.
Pavel Šumpík, Business Development Manager, ALVENO s.r.o. Docházkový a HR systém - Pokud jste vykročili na cestu od zaměstnance k podnikateli, berte to krok za krokem. Nesnažte se všechno urvat sami. Najděte si byznys parťáka, který má - na rozdíl od vás - od vašeho podnikání odstup a nadhled. Berte si kvalitní reference a nebojte se už od začátku delegovat. / Maja Bourková, Madla Čevelová, Lenka Jánská a Veronika Haluzová
- Plánování se dá naučit, ať už máte jakoukoliv diagnózu. Nesnášíte plánování? Udělejte si z něj potěšení. Odměňte se za to, že jste si naplánovali další týden tak, jak skutečně potřebujete. S vědomím, že konečně stihnete a zvladnete vše, co je třeba. / Lucie Haberlová
- Spolupráce s VA nemusí trvat deset a více let. Můžete jednoduše delegovat i dílčí věci nebo si nechat pomoct jednorázově, když chystáte větší projekt.
Delegujte hlavně dřív, než budete úplně přetížení - i zde platí, že prevence je lepší než hašení požárů. / Karolína Osička a Klára Robková - Nelepte cenovku sami na sebe - neberte si osobně, když se některým lidem vaše cena nelíbí. Právě díky správně nastavené ceně můžete přitáhnout ty správné a odradit nechtěné klienty. / Madla Čevelová
- Otevřená obousměrná komunikace s vedením se podílí na spokojenosti zaměstnanců cca 27 %. Více už tvoří jen odměna / uznání a dobrý pracovní kolektiv. / Ondřej Švrček, Munipolis
Co bude, až to skončí...
Otevřené workshopy pro podnikatele i veřejnost
Pro začínající i pokročilé podnikatele připravujeme samostatné workshopy a otevřené diskuzní stoly. Chceme jasným a přehledným způsobem ukázat,
jak se dá nastartovat podnikání bez naleštěného webu za stopade, bez vytuněného online kurzu s rozsáhlou členskou sekcí i bez deseti asistentek v zákulisí.
A s těmi, které jsou zkušení, ale aktuálně zaseknutí, se společně podíváme, kde to dře a jak naskočit zpátky do hry.
Pro veřejnost také chystáme workshopy a akce z různých oblastí - zdraví, vztahy, rodina, vonočasové aktivity i praktická témata pro zaměstnance.
Nové začátky jaro 2026
Na jaře 2026 nás čeká další várka praktických a inspirativních spíkrů a hostů - tématem jarní akce bude tentokrát Život, zdraví, rodina a vztahy.
Mimo jiné zde chceme otevřít téma nového začátku po překonání traumatu, restart po těžké nemoci, jak zvládnout (první) partnerskou krizi a další situace,
které nás v životě potkávají, aniž by nás na ně někdo předem připravil.
Máte-li zájem dostat první info k otevření předprodeje nebo se aktivně zapojit do tohoto programu, napište prosím na maja@bourkova.cz.
Chcete se stát partnerem projektu?
Podpořte konferenci
Kvalitní příprava a bezchybná realizace vyžaduje spolehlivé parťáky
a také rozumný rozpočet.
Staňte se partnerem konference
a zapojte se do projektu Nové začátky.
Informace k partnerskému programu
vám rádi pošleme na e-mail.
Přidejte se k týmu
Poznáváte se v některé následující charakteristice?
- spolehlivá dobrovolnice-hosteska
- expert na koordinaci zákulisí
- nadšený ambasador a šiřitel akce
Pojďte do toho s námi. Na podmínkách spolupráce se domluvíme osobně.
Navrhněte možnosti
Pečete úžasné koláčky?
Vyrábíte neodolatelné kanapky?
Lisujete lahodné ovocné šťávy?
Jste mistrem reportážní fotografie?
Nějaké další nápady?
Spojte se s námi a napište svou představu,
jak se chcete zapojit.
































